Zveľaďovanie bohatstva intelektovo nadaných žiakov Odborníci tvrdia, že v Európe je každé piate dieťa nadané. Skutočne intelektovo nadaných
detí pribúda. Mnohé deti už v predškolskom veku často vedia čítať,
písať paličkovým písmom a zvládajú jednoduché matematické úkony. Pôsobí tu viacero faktorov: ٭ mladí ľudia sa rozhodujú pre dieťa v zrelšom veku ٭ rodičia majú 1 - 2 deti, môžu sa im venovať ٭ na deti pôsobí veľa stimulov a to pôsobí na rozvoj ich inteligencie, intelektových schopností |
V klasických triedach práca s nadanými žiakmi, ktorí majú špecifické potreby, nie je efektívna. Zoznam škôl na Slovensku zapojených do programu APROGEN. V uvedených školách sa pracuje pod gestorstvom PhDr. Jolany Laznibatovej, CSc. autorky projektu alternatívnej starostlivosti o nadané deti, psychologičky, výskumníčky, riaditeľky školy.
V triede pre nadané deti sa pracuje
♠ podľa učebných plánov a učebných osnov pre nadané deti schválených MŠ SR ♠ na princípoch analýzy, syntézy, zovšeobecňovania a vyvodzovania záverov ♠ podľa špeciálnych učebníc určených pre alternatívne vyučovanie ♠ kladie sa dôraz na ▲ výučbu cudzích jazykov ▲ informatiku ▲ nácvik písania paličkovým písmom ▲ samostatnú prácu žiaka ▲ didaktické hry, stimulačné, zábavné cvičenia ▲ rozvíjanie verbálnych schopností ▲ seba hodnotenie, pochopenie, uvedomenie si výkonového statusu |
|
|