logo_skoly

Hlavná stránka Informácie Dokumenty Fotoalbum Kontakt

Hlavná stránka
Aktuality
O škole
História školy
Dokumenty
Ochrana osobných údajov
Prázdniny
Zmluvy, faktúry
Predmety
Krúžky
Učitelia
Školský klub detí
Nadaní žiaci
Rodičovské združenie
Súťaže
Projekty
Učebne
Jedálny lístok
Rada školy
Voľné miesta
Fotoalbum
Kontakt


Nadaní žiaci --> Prečo  APROGEN

Prečo APROGEN

 

Počas 40 rokov jednotnej školy v našom školskom systéme sa pristupovalo prakticky ku všetkým žiakom v škole ROVNAKO, a to i napriek tomu, že sme už od narodenia individuálne odlišní. Vychádzalo sa z premisy „všetkým rovnako – rovnakým dielom“ a zabúdalo sa na to, že niektorí jedinci vyžadujú niečo naviac.

V 60 – rokoch prebehla skoro vo všetkých školských systémoch, najmä v Európe, radikálna REORGANIZÁCIA. Začali sa otvárať výberové triedy a školy so zameraním na matemetiku, prírodné vedy, šport, jazyky, atď.

Napriek tomu zostávala bokom ešte veľká časť NADPRIEMERNE NADANÝCH ŽIAKOV – s VYSOKÝM VŠEOBECNÝM INTELEKTOVÝM POTENCIÁLOM, ktorým sa nevenovala väčšia pozornosť. Tieto deti so schopnosťou podávať napriemerné výkony sú označované aj ako deti so ŠPECIÁLNYMI VÝCHOVNO-VZDELÁVACÍMI POTREBAMI, t.j. vyžadujúcimi iný typ vzdelávania a výchovy, než aký môže klasická bežná trieda poskytnúť.

Upozornenie odborníkov na to, že sa zanedbáva táto najkvalitnejšia časť populácie, tvoriaca 3–5%, ktorá je považovaná za strategické bohatstvo každej spoločnosti, viedlo k tomu, že sa potreba starostlivosti o nadaných riešila aj na úrovni programového vyhlásenia vlády.

Projekt starostlivosti o intelektovo nadané deti v podmienkach ZŠ sa v SR začal realizovať od školského roka 1993/1994.

 

Osobnostné dimenzie intelektovo nadaných detí

 

- nadpriemerne vysoká úroveň všeobecných rozumových schopností, často v kombinácii s vyhranenými záujmami a schopnosťami v špecifickej oblasti( matematika, biológia, zoológia, ...)

 

- zvýšená citlivosť, istá emocionálna a sociálna nevyrovnanosť

 

- vynikajúca pamäť

 

 

Intelektovo nadané deti sú AKTÍVNE, ZVEDAVÉ, RÝCHLO CHÁPU:

 

- okolo 3. – 4. roka sa naučia čítať písmená

- približne v 5. roku čítajú celé súvislé texty

- pracujú s číslicami, sčitujú, odčitujú (najmenej do 20),   poznajú význam záporných hodnôt

 

 

Systém vzdelávania v programe APROGEN

 

V triedach sa postupuje podľa platných učebných osnov. Učebné plány možno variovať podľa potrieb.

 

Výučba je obohatená o

CUDZÍ JAZYK ( 1. cudzí jazyk od 1. ročníka + 2. cudzí jazyk od 5. ročníka)

 

INFORMATIKU

 

OBOHATENIE




Jozef Cíger Hronský
(23. 2. 1896 –  13. 7. 1960)

"Včas zažínajte v dušiach vašich detí svetielka, lebo kto bude nosiť v sebe svetlá, nebude ani ťažké chvíle preklínať ..."

Maskot školy