logo_skoly

Hlavná stránka Informácie Dokumenty Fotoalbum Kontakt

Hlavná stránka
Aktuality
O škole
História školy
Dokumenty
Ochrana osobných údajov
Prázdniny
Zmluvy, faktúry
Predmety
Krúžky
Učitelia
Školský klub detí
Nadaní žiaci
Rodičovské združenie
Súťaže
Projekty
Učebne
Jedálny lístok
Rada školy
Voľné miesta
Fotoalbum
Kontakt


Nadaní žiaci --> Práca v triedach programu APROGEN


Práca v triedach programu APROGEN v roč. 1. - 4.

 
 

-Ide o celodenný systém vzdelávania do 16.30 hodiny.
-Začíname rannými komunitami  s cieľom sociálno-emocionálnej adaptácie žiakov, ich stimulácie na podávanie čo najlepších výkonov  počas vyučovania a navodenie vhodnej atmosféry pred vyučovaním.
-Vyučuje sa z klasických učebníc, ale hlavne zo špeciálnych pracovných zošitov a učebníc pre intelektovo-nadaných žiakov.
-Žiaci majú v rozvrhu viac hodín oproti klasickým triedam. Ich vyučovanie je už od prvej triedy obohatené o hodiny informatiky, anglického jazyka a špeciálneho predmetu – obohatenie. Neskôr im pribúda ešte ďalší cudzí jazyk - nemčina .
-Na hodinách má  každý žiak svoju samostatnú lavicu.
-V triedach je nižší počet žiakov vzhľadom  ku špecifikám, ktoré práca s intelektovo - nadanými žiakmi prináša.
-Uplatňuje sa individuálny prístup k žiakom so zreteľom na ich osobnosť a schopnosti.
-Vyučujúci uplatňujú na hodinách progresívne metódy a formy práce ako sú : objaviteľské, heuristické metódy, riešenie problémových úloh, prácu v skupinách, tzv. tímovú prácu, učenie pre život. Na hodinách sa pracuje s najmodernejšou audiovizuálnou technikou. Bežne sa pracuje s projektorom, PC,  interaktívnou tabuľou a internetom.
-U žiakov sa cielene podporuje a rozvíja ich tvorivosť, logické myslenie, učia sa  vedieť získať informácie z rôznych zdrojov, vedieť konzultovať, vystupovať, obhajovať svoj názor, ale aj rešpektovať svojich spolužiakov, vedieť sa ohodnotiť, ale  aj oceniť šikovnosť a úspech druhých.
-Nadstavbou vyučovania sú časté besedy so známymi osobnosťami, odborníkmi, návšteva knižnice, exkurzie, turistické a poznávacie výlety a pod.
-Neoddeliteľnou súčasťou vyučovania je príprava žiakov na rôzne matematické, literárne, ale aj iné súťaže, vypracovávanie projektov od jednoduchých individuálnych, cez skupinové, v dvojiciach, alebo tímové v rámci tried pri rôznych príležitostiach a s rôznym zameraním a obsahom.
-Žiaci sa zapájajú do najrozličnejších súťaží a dosahujú nemalé úspechy .
-V triedach je uplatňovaný systém slovného hodnotenia 

      

Práca v triedach programu APROGEN v roč. 5. - 9.

Čo projekt ponúka:

  • od 1. ročníka až po 9. ročník odlišné učebné plány, učebné osnovy a učebnice vychádzajúce z potrieb intelektovo nadaného dieťaťa,
  • povinné vyučovanie druhého cudzieho jazyka od 5. ročníka,
  • počet žiakov v triede na 2. stupni do 16 (s výnimkou do 19),
  • rozvíjanie nadpriemerných schopností žiakov v nadväznosti na nich prirodzené zaujímavé oblasti, ktoré sú netypické pre ostatné deti v ich veku.

 
Cieľom výchovy a vzdelávania nadaných detí v rámci projektu je:

  • vytvorenie primeraných podmienok pre rozvoj potenciálu intelektovo mimoriadne nadaných detí v podmienkach školy,
  • stimulovanie a vedenie detí k používaniu vyšších úrovní myslenia a tvorivosti,
  • všestranná podpora emocionálnej a sociálnej stránky osobnosti nadaných žiakov,
  • poskytnutie podmienok a priestoru na optimálny rozvoj všestranných ako aj špecifických schopností, záujmov, rešpektovanie prirodzeného a pritom špecifického vývinu ich osobnosti,
  • formovanie demokratických partnerských, priateľských vzťahov medzi žiakom a učiteľom, ktoré prispieva k celkovému dotváraniu atmosféry v rámci novej, špecificky orientovanej školy zameranej na rozvíjanie intelektovo nadpriemerne nadaných detí.

 

Zásady a princípy práce v triedach s intelektovo nadanými žiakmi

 Počty žiakov v triedach

 Počty žiakov v triedach sú stanovené Projektom. Na 1. stupni maximálne 15 žiakov. Ak je počet žiakov do 12 pracuje s nimi len jedna učiteľka, ak je vyšší ako 12 pracujú s nimi dve učiteľky. Na 2. stupni maximálne 16 žiakov.

 
Ranné komunity

 Súčasťou celého výchovno-vzdelávacieho procesu sú ranné komunity. Ich úlohou je pripraviť deti na vyučovanie, otvoriť ich na prijímanie informácií, na podávanie optimálnych výkonov, naladiť do pohodovej pracovnej atmosféry, odbúrať drobné problémy, konflikty medzi deťmi a akýkoľvek stres. Ranná komunita trvá 15 minút a jej realizácia sa koná podľa vopred dohodnutých pravidiel. Na druhom stupni sa ranné komunity konajú podľa potreby triedy.

 
Systém výučby v projekte

 Edukácia intelektovo nadpriemerne nadaných detí má svoje špecifiká. Využívajú sa všetky metódy na podporu a rozvoj logického myslenia, analyticko-syntetického myslenia, riešenia problémov argumentácie, kreatívneho myslenia.

Žiakom sa zadávajú otvorené, nehotové, nedokončené problémové úlohy, ktoré nemajú len jedno riešenie, ale naopak, majú viacero riešení. Očakáva sa vysoká aktivita a samostatnosť žiakov pri riešení zadaných úloh.

Od prvej triedy sa kontinuálne vyučuje anglický jazyk a informatika. V 5. triede pribúda ďalší cudzí jazyk.

 

Ročníkové práce

 Súčasťou absolvovania každého jedného ročníka je vypracovanie ročníkovej práce. Tému ročníkovej práce si žiak vyberá podľa vlastného výberu, svojho zamerania a záujmov. Vhodnosť témy posudzuje triedny učiteľ.



Jozef Cíger Hronský
(23. 2. 1896 –  13. 7. 1960)

"Včas zažínajte v dušiach vašich detí svetielka, lebo kto bude nosiť v sebe svetlá, nebude ani ťažké chvíle preklínať ..."

Maskot školy