Slovné hodnotenie je
základom celého výchovno - vzdelávacieho procesu pre IND.
Žiaci dostávajú na konci školského roka slovné vysvedčenia, špeciálne
pochvaly diplomy a certifikáty za obhajobu ročníkových prác.
Hodnotenie je osobnou vecou medzi učiteľom a žiakom. (výsledky testov,
diktátov...)
Za splnenie úlohy žiak okrem slovného hodnotenia dostáva pečiatku, nálepku,
pochvalu, a podobne.
Pri nácvičných diktátoch a samostatnej práci v PZ sa
využíva princíp tzv. akceptačného hodnotenia. Pri kontrolných diktátoch sa
využíva percentuálne hodnotenie a pri počte 0 -1 chýb žiak môže byť
odmenený pečiatkou, nálepkou a pod.
Štvrťročne sa v týchto triedach píšu úrovňové testy z hlavných
predmetov SJL, MAT, kde sú žiaci ohodnotení percentuálne podľa presne
stanovených pravidiel.
Výsledkom všetkých nadobudnutých schopností a vedomostí žiakov
je ich záverečná obhajoba ročníkových
prác, na ktorých začínajú pracovať v druhom polroku školského
roka. Odovzdaním a obhájením práce končia školský rok a postupujú do
ďalšieho ročníka.
Neoddeliteľnou súčasťou hodnotenia vedomostí a správania je ich
sebahodnotenie.
Robí sa priebežne počas vyučovania, ale písomnou formou sa musí žiak
ohodnotiť 2x do roka v SEBAHODNOTENÍ: vianočné, koncoročné.
Štvrťročné hodnotenie žiaka ako špeciálny formulár je predkladaný na náhľad
rodičom. Rodič si potom porovnáva ako sa dieťa zhodnotilo samo a ako ho
hodnotí učiteľ.